söndag 12 december 2010

Tredje advent




Jaha, blogg, varför då?? jo för att min kalender inte rymmer allt ja vill ha nerskrivet. så enkelt är de. Men jag kallar de för min dagbok.

Hej kära dagbok!

Började dagen av att Klara bökade runt bland våra kuddar i sängen. ca 7:20. Älskar att vakna bredvid en glad bebis. PA PA hörs ett svagt väsande från hennes söta läppar!

Åt frukost framför tv:n. Hade fått ett gott bageribröd från Farmor-Gunsan, vilket slutade i blodbad . Skit också!Skar nästan av mig fingret. Hårda jävla kanter!!( kanske för att de va 3:e dagen bröd)  som jag tog sats för att skära bort och sen ratsch! rätt i fingret med den tandiga såg-kniven. Johan fick plåstra om mitt vänstra fulfinger. aj aj! så jag fick inte bada på babysimmet i dag :( men jag agerade kamera-kvinna istället. Filmade hela simmet! roligt att ha kvar när lilla snäckan blir stor.
Stannade vid grytan och handlade lite biff-fyllning. fetaost och basilika.. blev jättegott! Bosse kom förbi och hälsade på oss vi bjöd givetvis på kaffe!
Kände mig uttråkad efter att klara somnat till så då tvingade jag Johan att köra lite gympa med mig!! det tyckte han va jätteroligt. Han kan inte göra sit-ups med bar överkropp utan pruttljud från hans väldiga svank. Det kan jag konstatera! prutttt pr-utt-tt!

Nu sover det lilla barnet efter lite skrik  välling och gymnastiska vändningar i  sin spjälsäng! skönt med egen-tid. Så då kom ja på detta börjande av blogg-dagbok! Mannen ligger i soffan och slöglor på nå och jag knapprar flitigt på tangentbordet.

Hur som helst detta år har varit fullt av händelser.
  • Köpte hus
  • Va gravid....ett helvete till en början men blev sen bättre!( illamående borde man bli vaccinerad mot.)
  • Födde ett vackert barn vid namn Klara
  • Gick igenom amning, hormonsvängningar, vrålskrik, sömnlösa nätter, ont sköte
  • Landade litegrann i min mammaroll ....lite ja till o från i alla fall
  • Nu är de vackraste barnet i alla fall lite drygt 7 månader, kryper och jollrar och väser och skrattar högt.
Så nu är vi här 3:e advent och framtiden ligger framför våra otvättade fötter! delikat! delikatess!
Plåster på fingret och mysbyxor på och ett alldeles för otvättat hår pryder min 29år gamla hjässa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar