lördag 25 december 2010

Jobba onsdag torsdag sen julfirande hemma hos oss

Så där då har man jobbat 2 dagar innan jul. Stress.Roligt, kreativt och vuxet socialt. Längtade verkligen hem på hemvägen. Usch Klara fick jag bara träffa 30min/ dag. Kändes förjävligt i hjärtat.

Julafton igår hemma hos oss. Knytis= alla hade med sig 3 julgotterier som jag delegerat ut i förväg.

Manschaller på gången ute och julpyntat inne. Vacker kungagran me massor av pynt kulor glitter och rött pärlband.

Besökare:

Mamma Ellinor och Björn från Halmstad
Pappa Johan Maddis
Gun Bo
Göran Andreas (Lina va i borås hos sin kille)
Jag och Johan Och sötaste lilla Dotter Klara
Bosses son Lasse va förbi en snabbis och önskade oss god jul

Började välkomnandet me glögg och pepparkakor.

Klara var extas av allt julpapper och julsnören. Julklappar hon fick va kläder, strumpor, hemstickad tröja, knoppboll, pengar, fondbrev, presentkort på strands, bondgård med djur, pippihus med pippi tommy annika och herr nilsson, "rubens-barn" docka som hette Emil, babypulka. Hon har aldrig varit ivrigare. Älskade tösa!

Vi åt massa mat och bytte julklappar. Samt julklappsbyte alla köpt med sig 100:-/paket. Jag fick fyra tomtar. Bosses paket.
Mitt paket ja köpt fick mamma. Ljusfat+blockljus. Hon visste på en gång att det va jag som köpt det. Söta mamma vi känner varann väldigt bra.

Sen drack vi kaffe och åt kakan som mamma och Ellinor hade haft med sig.

Känslan va harmonisk i julfen där vi satt vid ett diagonalt långbord som ja dukat med vit duk granris på mitten och ljuslyktor med röda rosetter.
Sista gästen stack ca 21:00. Lugnet lade sig. Thomas och Sandra kom förbi och drack kaffe. De åkte hit på fyrhjuling.

Nu är frukosten intagen så här på juldagsmorgon. Upptäkte att vi kunde ha ett julbord till. SÅÅÅÅ mycket mat kvar i kylen. Klara var uppe en stund och åt gröt sen sov hon.

Tog min jättemorgonenergi och städade och fixa bort allt sen julafton. Fyllde Klaras vagn me sopor och julpapper och kartonger, tog mig till sophuset. Visade sig att många så som jag hade varit där.

Idag bär det nog av till Göran i sevalla.

Tack för klappar och hälsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar